HXHTIKO Status FM 107.7 Γ. Μαρακάκης: Η ΕΔΑΠΟ δεν μίλησε ποτέ για παράνομο φορτίο, λαθρεμπόριο κ.τ.λ. – Αγωγός του ΝΑΤΟ κάτω από τον χώρο του δυστυχήματος

«Είμαστε κατηγορηματικοί σχετικά με την εκδήλωση της πυρκαγιάς μετά την ανάφλεξη, δεν υπάρχει καμία σύνδεση με τα εσωτερικά των μηχανών και τους μετασχηματιστές», δήλωσε σήμερα μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης Status FM 107.7 ο δικηγόρος συγγενών θυμάτων και τραυματιών της τραγωδίας των Τεμπών και συνεργάτης της Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) Γιάννης Μαρακάκης.

«Αυτό προκύπτει από τις εκθέσεις που έχουμε από ειδικούς χημικούς, πέραν των υποστηρίξεων που είχαμε από την ευρωπαϊκή αρχή σιδηροδρόμων», σημείωσε ο ίδιος και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Βενιέρη και Βιργινία Δημαρέση, ενώ τόνισε πως στο δυστύχημα των Τεμπών υπήρξε ανάφλεξη, όχι έκρηξη.

Η «παρκετέζα» και το «μπάζωμα»

Ο Γιάννης Μαρκακάκης μιλώντας για το λεγόμενο «μπάζωμα»,  έκανε λόγο για βίαιη παρέμβαση στον χώρο του δυστυχήματος, κάτι που ο ίδιος όπως είπε ονομάζει «παρκετέζα». « Έχει προκαλέσει απίστευτα προβλήματα στην έρευνα», σημείωσε και πρόσθεσε πως «πλέον έχουμε και άλλες δικογραφίες σχετικά με την παρακώλυση της έρευνας».

Επιστημονική φαντασία τα έλαια σιλικόνης

Όπως εξήγησε ο γνωστός δικηγόρος, η δίκη θα αργήσει γιατί όπως είπε «ακόμα δεν έχουμε αποκρυσταλλωμένη άποψη για το ποιοι ακριβώς ευθύνονται για αυτό που συνέβη». «Δεν ξέρουμε τι συνέβη γενικότερα για αυτό και τώρα βασανίζεται η ανάκριση σχετικά με τη φωτιά», σημείωσε ο κ. Μαρακάκης.

Ταυτόχρονα ο  κ. Μαρακάκης χαρακτήρισε σενάριο επιστημονικής φαντασίας το ενδεχόμενο το καλώδιο των 25.000 volt  να ήρθε σε επαφή με τη δεξαμενή με τα έλαια σιλικόνης.

«Αυτή η πρόκληση της ανάφλεξης δεν μπορεί να γίνει από βαλβολίνες και απο λάδια αυτό το λένε επιστήμονες», τόνισε.

Αποκλείει το λαθρεμπόριο

«Δεν πίστεψα ποτέ ότι μπορεί να γίνεται λαθρεμπόριο, να συνδέεται το συγκεκριμένο δυστύχημα με λαθρεμπόριο εκτός κι αν το αποδείξεις η ανάκριση», δήλωσε ο κ. Μαρακάκης.

«Η ΕΔΑΠΟ δε μίλησε ποτέ για παράνομο φορτίο, λαθρεμπόριο και τα λοιπά. Το CFD αφορούσε τον προσδιορισμό της ποσότητας του εύφλεκτου υγρού. Η ΕΔΑΠΟ δεν έκανε ανάκριση, κλήθηκε από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ να συνδράμει γιατί από την πρώτη εβδομάδα οι άνθρωποι είχαν πρωτογενές υλικό. Η ΕΔΑΠΟ ερεύνησε ακόμα και το ενδεχόμενο να μη βρισκόταν κάτι πάνω στο τρένο αλλά να βρισκόταν στο υπέδαφος ακριβώς το σημείο που έγινε η σύγκρουση των τρένων από κάτω αλλά σε βάθος αρκετών μέτρων. Σε βάθος 12 μέτρων περνάνε αγωγοί τροφοδοσίας για καύσιμα της μονάδας του ΝΑΤΟ από τη νότια Ελλάδα προς τη βόρεια Ελλάδα κάτι που δεν ξέρει πολύς κόσμος», τόνισε.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…