«Για κάποιο λόγο, άγνωστο μέχρι τώρα, η γραμμή που κινούνταν η μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία, λειτούργησε ως μονή, δηλαδή κάποιος έβαλε τα δύο, αντίθετα κινούμενα τρένα, στην ίδια γραμμή. Θα πρέπει να εξεταστεί για ποιο λόγο», τόνισε μιλώντας στον Status και στην εκπομπή του Δημήτρη Βενιέρη, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα με την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο ειδικός πραγματογνώμονας ατυχημάτων Επαμεινώνδας Μπούρας.

«Υπήρχε τεχνικό πρόβλημα; Εγινε κάτι άλλο;» διερωτήθηκε σημειώνοντας: «Από που και ποιος του έδωσε εντολή του Σταθμάρχη, και με ποιο τρόπο ενεργοποιήθηκε το κλειδί ώστε η μια αμαξοστοιχία να μπει στην αλλη γραμμή της καθόδου, και από ότι γνωρίζουμε όλοι και δεν ενημερώθηκαν ποτέ οι μηχανοδηγοί.

Δεύτερον, για κάποιο λόγο, τεχνικό πρόβλημα ή οτιδήποτε άλλο, αποφασίστηκε η μία αμαξοστοιχία να μπει στην άλλη γραμμή.

Υπήρχαν τα ανάλογα σήματα ώστε οι μηχανοδηγοί, πέραν από την ενημέρωση που όφειλαν να είχαν από τον κανονισμό λειτουργίας ότι η γραμμή πλέον είναι μονή;

Υπήρχαν τα ανάλογα σήματα; Δεν υπήρχαν. Και δε μιλάμε μόνο για την φωτοσήμανση».

«Υπάρχει ένας κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ. Δηλαδή την κάθε κίνηση δεν την αποφασίζει μόνος του ο Σταθμάρχης.

Επιτρέπεται το 2023 να μην υπάρχουν συστήματα ασφαλείας; Εκανε το λάθος ο Σταθμάρχης ή ο οποιοσδήποτε ή πχ να μην ενεργοποιηθεί σωστά το κλειδί, σπάνιο ενδεχόμενο αλλά υπαρκτό».

Οπως τόνισε ο κ. Μπούρας «θα έπρεπε να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες ώστε αν ένα τρένο μπει κατά λάθος σε άλλη γραμμή, να ενεργοποιηθούν τα συστήματα ασφαλείας ώστε να ακινητοποιηθεί».

 

 

 

Η εταιρεία

Status FM 107.7 - Ραδιόφωνο που εν..διαφέρει!

 

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…