Συντονισμένο... με τους εορταστικούς ρυθμούς της Θεσσαλονίκης είναι και το Μετρό που από χτες κινείται στη βασική γραμμή με το πλήρες ωράριό του που είναι διευρυμένο σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες, ενώ συνεχίζονται οι δοκιμές για τους νέους συρμούς, τις ώρες που είναι εκτός λειτουργίας.

Συγκεκριμένα, από χτες, Κυριακή 21 Δεκεμβρίου έως και την Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2026 το πρώτο πρωινό δρομολόγιο θα ξεκινά και τις επτά μέρες τις εβδομάδας στις 5.30 το πρωί, ενώ το τελευταίο θα γίνεται από Κυριακή έως Πέμπτη μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα και τις Παρασκευές και τα Σάββατα στις 2 μετά τα μεσάνυχτα. Όμως, το ερχόμενο Σάββατο 27 Δεκεμβρίου το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά θα λειτουργήσει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες σε 24ωρη βάση.

Από τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2026 και... μέχρι νεωτέρας, το Μετρό θα λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 6 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα από τις 8 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ.

Την ίδια ώρα, αναμένονται οι ανακοινώσεις για τα χρονικά ορόσημα που αφορούν στην επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, όπως γνωστοποίησε προ ημερών από τη Θεσσαλονίκη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ενώ η Ελληνικό Μετρό ήδη πριν από λίγες ώρες έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που αφορούν στην πορεία εκτέλεσης του έργου που βρίσκεται «σε προχωρημένη φάση κατασκευής». Μάλιστα αναφέρεται στις εργασίες που είναι σε εξέλιξη σε έναν προς έναν τους σταθμούς της γραμμής προς Καλαμαριά.

Συγκεκριμένα η Ελληνικό Μετρό ανακοίνωσε τα εξής:

Σταθμός ΝΟΜΑΡΧΙΑ: Σε εξέλιξη, βρίσκονται οι εργασίες πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), ανελκυστήρων (υαλοπίνακες, υποδομές), θυρών αποβαθρών (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές), ραδιοεπικοινωνιών (στηρίγματα, καλώδια), συστημάτων εποπτείας (συνδέσεις σε PLC, έλεγχοι) και ασθενών ρευμάτων (γειώσεις, ερμάρια, κυτία, συνδέσεις, μέρος εξοπλισμού).

Σταθμός ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ: Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες κλιματισμού (σωληνώσεις, μονώσεις), πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), ανελκυστήρων (υαλοπίνακες, υποδομές), υδραυλικών (αντλιοστάσιο) καθώς και οι εργασίες θυρών αποβαθρών με λειτουργικούς ελέγχους και δοκιμές.

Σταθμός ΑΡΕΤΣΟΥ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αερισμού (δίκτυο αεραγωγών), κλιματισμού (αντλία θερμότητας), πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), υδραυλικών (αντλιοστάσιο), θυρών αποβαθρών (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές), πυρανίχνευσης (πίνακας, συνδέσεις), συστημάτων εποπτείας (συνδέσεις σε PLC, έλεγχοι) και ασθενών ρευμάτων (γειώσεις, ερμάρια, κυτία, συνδέσεις, μέρος εξοπλισμού).

Φρέαρ Πόντου: Ολοκληρωμένες εργασίες υποδομής του τμήματος και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες φωτισμού.

Σταθμός ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ: Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αερισμού (δίκτυο αεραγωγών), κλιματισμού (μονάδα κλειστού κυκλώματος, αντλίες θερμότητας), πυροπροστασίας (δίκτυο αυτόματης κατάσβεσης), υδραυλικών (αντλιοστάσιο), θυρών αποβαθρών (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές) και ασθενών ρευμάτων (γειώσεις, κυτία, συνδέσεις).

Σταθμός ΜΙΚΡΑ: Ολοκληρώθηκαν οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες της μέσης και χαμηλής τάσης, συστημάτων αερισμού, πυρόσβεσης, αυτόματης κατάσβεσης και συστημάτων αυτόματων θυρών αποβάθρων. Σε εξέλιξη βρίσκονται εργασίες ενσωμάτωσης ηλεκτρολογικού υλικού και σωμάτων, αερισμού και κλιματισμού (κατασκευή δικτύων), υδραυλικών (δίκτυα κατάθλιψης, αντλιοστάσιο), θυρών αποβάθρων (λειτουργικοί έλεγχοι, δοκιμές), συστημάτων εποπτείας και ασθενών ρευμάτων.

Σήραγγες: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες υποδομής και επιδομής. Στο τμήμα 25ης Μαρτίου – Νομαρχία τοποθετήθηκε εξοπλισμός του συστήματος διακοπής ρεύματος έλξης, σε συνδυασμό με συμπλήρωση βασικών υποδομών. Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες διανομής χαμηλής τάσης, συστήματος γείωσης, συστήματος έλξης σήραγγας και πυρόσβεσης.

Σε 15' από τη Μίκρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Υπενθμίζεται πως η Επέκταση προς Καλαμαριά περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. Με την ολοκλήρωσή της αναμένεται να εξυπηρετούνται, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικό Μετρό, καθημερινά 63.000 επιβάτες, να κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 12.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 43 τόνους ημερησίως, ενώ η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά.

πηγή makedonikanea.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…