Απελπιστική χαρακτήρισε την κατάσταση στα αεροδρόμια της χώρας αναφορικά με την κατάσταση του εξοπλισμού αλλά και τις ελλείψεις σε προσωπικό μιλώντας στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης Status 107,7 η αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Όλγα Τόκη.

Η κ. Τόκη έκανε λόγο για βαθειά υποστελέχωση αλλά και για απαρχαιωμένα συστήματα σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

«Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο βαθειάς υποστελέχωσης. Ακόμα και οι προσλήψεις, που καλώς θα γίνουν, δεν θα λύσουν άμεσα το πρόβλημα διότι οι νέοι συνάδελφοι χρειάζονται 2 και 3 χρόνια εκπαίδευσης. Στο τεχνικό κομμάτι θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ένα σύστημα ραντάρ έχει ένα μέσο όρο ζωής δέκα χρόνια. Μετά πρέπει να το ξηλώσεις και να το πετάξεις. Και στα 5 αεροδρόμια της Ελλάδας που διαθέτουν ραντάρ, γιατί δεν έχουν όλα, δηλάδή στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στη Ρόδο, στο Ηράκλειο και στην Κέρκυρα, τα ραντάρ υπάρχοντα ραντάρ κλείνουν αισίως 25 χρόνια ενώ θα έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί πρίν από 15 χρόνια», τόνισε.

Αναφορικά με την κατάσταση των περιφερειακών αεροδρομίων ανέφερε χαρακτηριστικά: «Στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ο ελεγκτής δεν έχει οθόνη μπροστά του, δεν βλέπει κανένα στίγμα αεροπλάνου. Στο μυαλό του σκέφτεται σε σχέση με το ραδιοβοήθημα, πού βρίσκονται αυτά τα αεροπλάνα και αν είναι μεταξύ τους διαχωρισμένα. Οι πομποδέκετες στα βουνά με τις βροχές τον ήλιο το χαλάζι χαλάνε. Με μια μικρή κακοκαιρία πέφτουν οι συχνότητες και δεν μπορούμε να μιλήσουμε στα αεροπλάνα. Είμαστε σε μία απελπισία, γιατί τα εργαλεία που έχουμε θα έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί τουλάχιστον 15 χρόνια πριν».

Αναφορικά με τις ελλειψεις σε προσωπικό η κ. Τόκη είπε ότι σε κάποιους περιφερειακούς πύργους ελέγχου όπως πχ στη Σκιάθο, στην Ζάκυνθο, στην Κεφαλλονιά και σε άλλους, βγάζει την βάρδια ένας ελεγκτής. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιος να τον αντικαταστήσει όταν πρέπει δια νόμου να κάνει διάλειμμα ή όταν πρεπει να πάει στην τουλέτα ή αν αρρωστήσει.

 Τα μέλη της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας εκφράζουν την αντίθεση τους στο νομοσχέδιο για την ΥΠΑ που προωθει η κυβέρνηση και ζητούν να ενσωματωθούν οι προτάσεις τους, που ευθυγραμμίζονται σε σημεία με την ΕΕ, ζητώντας σεβασμό στο έργο των ελεγκτών.

«Πάνε να κάνουν ένα βήμα επιτέλους σωστό  για την αναδιοργάνωση, αλλά εν τέλει κινούνται  προς τη λάθος κατεύθνση. Μας γνωστοποιήθηκε ένα προσχέδιο των αλλάγων που θέλει να εφαρμόσει ο υπουργός, ένα προσχέδιο επι του οποίου κάναμε 50 παρατηρήσεις. Δεν είδαν σοβαρά καμία απο αυτές», ανέφερε η κ. Τόκη.

«Όλα αυτά τα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις δεν είχαν πάρει στα σοβαρά τα δικά μας καλέσματα και τις διαμαρτυρίες μας. Δυστυχώς, λυπάμαι πάρα πολύ που θα το πω αλλά, η πολιτική ηγεσία ξύπνησε και άρχισε να βλέπει αλλιώς τα θέματα του κλάδου μας, μετά τα Τέμπη», υπογράμμισε.     

Σχολιάζοντας την αναφορά του υπουργού κ. Δήμα στις χρηματικές απολάβές των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας η κ. Τόκη την χαρακτήρισε ώς κίνηση απελπισίας και αποπροσανατολισμού από τα σοβαρά προβλήματα. «Το να βγάλει ένας υπουργός στα...μανταλάκια και ψευδώς μάλιστα γιατί τα νούμερα δεν ισχύουν, το τι παίρνει ένα κλάδος, δεν έχει ξαναγίνει ποτέ».     

Ακούστε όλη τη συνέντευξη εδώ     

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…