Ο γγ Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος στον Status για τα πρόστιμα για την αισχροκέρδεια

Τα κριτήριο και τον τρόπο με τον οποίο επιβάλλονται τα πρόστιμα για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας εξήγησε μιλώντας στον Status 107,7 και στην εκπομπή του Δημήτρη Βενιέρη, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Τους τελευταίους μήνες έχουν επιβληθεί πρόστιμα πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ σε κεντρικό επίπεδο, με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας, να δουλεύουν στη μέγιστη δυναμικότητά τους.

Όπως εξήγησε ο κ. Αναγνωστόπουλος, «ο τρόπος με τον οποίο εντοπίζουμε την αισχροκέρδεια έχει να κάνει με το ποσοστό κέρδους, το οποίο είχε ο κάθε πωλητής, στην περίοδο πριν από την κρίση. Συγκρίνουμε τον ίδιο πωλητή με τον εαυτό πως συμπεριφερόταν πριν από την κρίση.

Αυτό είναι το μέτρο και όχι το πόσο έχει την τιμή ο ένας και πόσο ο άλλος πωλητής». Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει και νόμος και υπουργική απόφαση που ορίζει και εξειδικεύει τον τρόπο επιβολής προστίμων.

«Αυτός ο τρόπος είναι θεμιτός και λογικός. Επιβάλλονται πρόστιμα με βάση αυτή τη μέθοδο και είναι σαφής στους επιχειρηματίες», σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

«Πολλές φορές κάποιοι κακοί επαγγελματίες βρίσκουν την ευκαιρία επειδή υπάρχει ένα πρόβλημα στην προσφορά ή επειδή έχει αυξηθεί η ζήτηση λόγω πανικού να «τσιμπήσουν» τις τιμές για εκείνες τις ημέρες», τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος, σημειώνοντας πως αυτό είναι που προσπαθούν οι ελεγκτές να αντιμετωπίσουν.

Αναφερόμενος στην περίπτωση του ηλιέλαιο, σημείωσε, ότι δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα επάρκειας του προϊόντος. «Υπήρχε όμως ένας τριπλασιασμός της ζήτησης λόγω πανικού. Αυτό οδηγεί πολλές φορές τους κερδοσκόπους να κερδοσκοπήσουν σε βάρος του καταναλωτικού κοινού», ανέφερε.

Ακούστε αναλυτικά τα όσα ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος:

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…