Ο κ. Σκέρτσος σχολιάζει ότι η διαχείριση δημοσίων οργανισμών και ιδίως η διοίκηση αλλαγών (change management) δεν είναι μονοδιάστατα τεχνοκρατική ή πολιτική διαδικασία, αλλά απαιτεί οξυμένη πολιτικότητα και τεχνοκρατική δεινότητα. Απευθυνόμενος στο Υπερταμείο, που εποπτεύει με θεσμική ανεξαρτησία κρίσιμες δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας όπως τα ΕΛΤΑ, χαρακτήρισε την υπόθεση μάθημα για τη διαδικασία αυτή.
Παρά την κριτική, ο υπουργός υπερασπίστηκε την ουσία της απόφασης, επισημαίνοντας ότι «ο χρόνος των τριών μηνών που δόθηκε εγγυάται αναγκαίες συζητήσεις και παρεμβάσεις. Στόχος είναι να εξηγηθεί καλύτερα η ραγδαία αλλαγή στις ταχυδρομικές αγορές παγκοσμίως και να παρουσιαστούν οι υπηρεσίες ποιότητας που θα προσφέρουν τα νέα ΕΛΤΑ ακόμη και στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της χώρας».
Στρέφοντας τα βέλη του στην αντιπολίτευση, ο κ. Σκέρτσος έθεσε το ερώτημα: «Πώς τα κατάφεραν έτσι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και δίνουν για άλλη μια φορά μια μάχη οπισθοφυλακής για μια αγορά και ένα μοντέλο ταχυδρομικής λειτουργίας που απλά δεν υπάρχει πλέον πουθενά στον κόσμο;». Κατηγόρησε τα κόμματα ότι παραμένουν «αμετανόητα στο στρατόπεδο του ‘όχι σε όλα και ναι στο τίποτα’».
Αντίθετα, τόνισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη ως τη μόνη πολιτική δύναμη ευθύνης που δεν μένει αδρανής μπροστά σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα, προχωρώντας σε αναγκαίες προσαρμογές στο κράτος και τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας για υπηρεσίες αυξημένης ποιότητας, αποτελεσματικότητας, διαφάνειας και λογοδοσίας. Ο υπουργός Επικρατείας προανήγγειλε ότι προσεχώς θα δημοσιευθεί αναλυτικό Q&A (ερωταπαντήσεις) για το ζήτημα.
Αναλυτικά η ανάρτηση:
Κάκιστος ή μάλλον ανύπαρκτος ο επικοινωνιακός και πολιτικός χειρισμός στην υπόθεση της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ για τους λόγους που ήδη έχουν εξηγηθεί. Έχουν κάθε δίκιο να διαμαρτύρονται και να ασκούν κριτική οι βουλευτές μας που βρέθηκαν χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση σε μια αιφνίδια απόφαση «ξαφνικού θανάτου».
Το management δημοσίων οργανισμών και ειδικά η διοίκηση αλλαγών (Change management) δεν είναι μια μονοδιάστατα τεχνοκρατική ή πολιτική διαδικασία. Απαιτεί οξυμένη πολιτικότητα και ταυτόχρονα τεχνοκρατική δεινότητα. Κι αυτό είναι ένα μάθημα προς το Υπερταμείο που εποπτεύει με θεσμική ανεξαρτησία κρίσιμες δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, όπως τα ΕΛΤΑ.
Ο χρόνος τριών μηνών που δόθηκε εγγυάται ότι θα γίνουν οι αναγκαίες συζητήσεις και παρεμβάσεις ώστε να εξηγηθεί καλύτερα η ραγδαία αλλαγή που συμβαίνει στις ταχυδρομικές αγορές παγκοσμίως αλλά και να παρουσιαστούν οι υπηρεσίες ποιότητας που θα μπορούν να προσφέρουν και στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της πατρίδας μας τα νέα ΕΛΤΑ.
Είναι απορίας άξιο βέβαια, το εξής ερώτημα: Πώς τα κατάφεραν έτσι όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και δίνουν για άλλη μια φορά μια ακόμη μάχη οπισθοφυλακής για μια αγορά και ένα μοντέλο ταχυδρομικής λειτουργίας που απλά δεν υπάρχει πλέον πουθενά στον κόσμο; Παραμένουν αμετανόητα στο στρατόπεδο του «όχι σε όλα και ναι στο τίποτα».
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η μόνη πολιτική δύναμη ευθύνης που δεν μένει αδρανής μπροστά σε έναν κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα, κάνοντας τις αναγκαίες προσαρμογές στο κράτος και τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας για υπηρεσίες αυξημένης ποιότητας, αποτελεσματικότητας, διαφάνειας και λογοδοσίας.
Προσεχώς αναλυτικό Q&A.