«Όταν έχουμε κάποια από τα μέτρα να αποσύρονται, στην πραγματικότητα πλησιάζουμε σε μία κανονικότητα, δηλαδή γυρίζουμε πάλι από εκεί που ξεκινήσαμε» επισήμανε ο γενικός γραμματέας Εμπορίας και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές», του ΕΡΤnews Radio 105,8.
«Κάποια από τα μέτρα τα οποία είχαν ληφθεί σε μία πολύ έντονη κρίση πληθωριστική σιγά σιγά έχουν αρχίσει και αποσύρονται, γιατί ακριβώς είτε αντικαθίστανται από άλλα μέτρα είτε χάνουν ουσιαστικά τη σημασία τους» εξήγησε, ενώ ήδη τρέχει η πρωτοβουλία κατόπιν συμφωνίας του υπ. Ανάπτυξης και των σουπερμάρκετ για μειώσεις στις τιμές σε περίπου 2000 κωδικούς.
Ερωτηθείς κατά πόσο το Καλάθι αντιμετώπισε την ακρίβεια, σημείωσε ότι για να το εκτιμήσει κανείς εξαρτάται από το τι περιμένει από την εφαρμογή των μέτρων.
«Αν εννοούμε αντιμετώπιση της ακρίβειας, να γυρίσουν οι τιμές στο 2021 καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει και δεν έγινε πουθενά, σε κανένα σημείο του κόσμου και ούτε είναι εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο. Αυτό που προσπαθούν να επιτύχουν τα μέτρα αυτά και έκαναν όλο αυτό το χρονικό διάστημα ήταν να περιορίσουν τις αυξήσεις και θα καταλαβαίναμε τη διαφορά αν δεν είχαμε αυτά τα μέτρα. Δηλαδή οι αυξήσεις που θα είχαμε θα ήταν πολύ μεγαλύτερες», τόνισε.
Επικαλούμενος τους δείκτες της Eurostat δήλωσε ότι «η χώρα μας πηγαίνει καλύτερα από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, τις περισσότερες τουλάχιστον, στο θέμα του πληθωρισμού. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ακρίβυναν τα προϊόντα που δίνονται στα ελληνικά σουπερμάρκετ, αλλά δεν ακρίβυναν τόσο όσο σε άλλες χώρες. Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι τα μέτρα αυτά έχουν αυτή την αποτελεσματικότητα, ότι περιόρισαν όσο γίνεται τις αυξήσεις των τιμών. Μπορούσαν να τις αποτρέψουν; Υπήρχε τέτοιο μέτρο που θα μπορούσε να αποτρέψει πλήρως τις αυξήσεις; Όχι. Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο μέτρο. Δεν υπήρξε σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου επίσης, αντίστοιχο με το οποίο να περιόρισε ή τελοσπάντων να εξουδετέρωσε πλήρως τις αυξήσεις».
Καταλήγοντας υπογράμμισε ότι «Πλέον, κλείνοντας ακριβώς τρία χρόνια από την αρχική του εφαρμογή, φαίνεται ότι τα προϊόντα τα οποία είχε μέσα το καλάθι όλα αυτά τα χρόνια διατήρησαν πολύ χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης σε ρυθμούς αύξησης σε σχέση με άλλες κατηγορίες αλλά αυτό βέβαια βοήθησε κυρίως τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, γιατί αυτός ήταν ο στόχος του μέτρου, να περιοριστούν οι αυξήσεις των τιμών, αλλά να περιοριστούν οι αυξήσεις των τιμών κυρίως για τους πολίτες, οι οποίοι έχουν σημαντικότερη ανάγκη, γιατί εκεί έπρεπε να δώσουμε μια προτεραιότητα και αυτό έκανε η κυβέρνηση».
πηγή voria.gr