Τη λύση του εισιτηρίου μίας χρήσης επιστρατεύει τελικά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να κόψει τον γόρδιο δεσμό της εισιτηριοδιαφυγής στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, ήδη είναι έτοιμη η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση και αναμένεται να δημοσιευτεί μέσα στις επόμενες 15 ημέρες, όταν θα δοθεί η διαβεβαίωση από την Conduent, την εταιρεία που διαχειρίζεται το εισιτήριο του μετρό, ότι το σύστημα θα είναι απολύτως λειτουργικό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ήδη η εταιρεία κάνει τις απαραίτητες δοκιμές, ώστε να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχουν κολλήματα στη λειτουργία του.

Με την τροποποίηση αυτή οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εισιτήριο μόνο για μία διαδρομή, καθώς αυτό θα ακυρώνεται μόλις «χτυπηθεί» στο τουρνικέ της εξόδου. Συνεπώς, δεν θα μπορούν να το χαρίσουν σε άλλον πολίτη, όπως γίνεται σήμερα, ώστε να το χρησιμοποιήσει, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι ισχύει για 70 λεπτά της ώρας. Έτσι, θα σταματήσει και το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής, το οποίο προκαλεί πονοκέφαλο στην ηγεσία του υπουργείου, δεδομένου ότι έχει ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια εσόδων για τις δημόσιες συγκοινωνίες. «Ξεπερνάμε τις 100.000 μετακινήσεις την ημέρα, αλλά αυτό δεν αποτυπώνεται στα έσοδα. Το εισιτήριο δεν είναι αστείο. Το πληρώνει ο φορολογούμενος. Δεν είναι εξυπνάδα, είναι ζημιά στο ίδιο το έργο», είχε πει χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα ενάντια στην τακτική που ακολουθούν αρκετοί -κυρίως νεαρής ηλικίας- επιβάτες.

Να σημειωθεί ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος είχαν εξεταστεί και άλλα σενάρια, μεταξύ των οποίων η μείωση του χρόνου ισχύος του εισιτηρίου, ακόμα και η αύξηση της τιμής του με διατήρηση του ισχύοντος κομίστρου των 60 λεπτών σε περίπτωση επαναφόρτισης, ωστόσο η συγκεκριμένη λύση κρίθηκε τελικά πιο αποτελεσματική.

Αγώνας δρόμου για το ενιαίο εισιτήριο
Σε εξέλιξη, παράλληλα, βρίσκεται και η νέα προσπάθεια για το ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και λεωφορεία, μετά και τη σύμβαση που υπέγραψε τον περασμένο Ιούλιο ο ΟΣΕΘ με εταιρεία τεχνικών συμβούλων με αντικείμενο τη διαλειτουργικότητα των αυτόματων συστημάτων συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ) των δύο μέσων.

Η διαλειτουργικότητα των δύο συστημάτων αποδείχτηκε δύσκολη εξίσωση, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να καταλήγει τελικά στην -αναγκαία- επιλογή του διαφορετικού εισιτηρίου με σημαντικά μειωμένη τιμή. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στάθηκε το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες που σχεδίασαν τα λειτουργικά, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Amco και Indigital που υπέγραψε τη σχετική σύμβαση τον Φεβρουάριο του 2021 με τον ΟΣΕΘ (αναθέτουσα αρχή στον διαγωνισμό ήταν η Κοινωνία της Πληροφορίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης) και η Conduent Business Solutions France, στην οποία ανατέθηκε το αντίστοιχο σύστημα για λογαριασμό της ΑΚΤΩΡ και της Ελληνικό Μετρό έναν χρόνο αργότερα, δεν κατέστη δυνατό να συνεργαστούν για τη διασύνδεση των ΑΣΣΚ. Οι δε έντονες πιέσεις που ασκήθηκαν από την κυβέρνηση προς τη γαλλική θυγατρική εταιρεία του ομώνυμου αμερικανικού ομίλου προσέκρουσαν στην από μέρους της αιτιολογία ότι η διαλειτουργικότητα δεν περιλαμβανόταν στις συμβατικές της υποχρεώσεις.

Το ενιαίο εισιτήριο αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο, γι’ αυτό και το θέμα «τρέχει» προσωπικά ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης μαζί με τον νέο γενικό γραμματέα Μεταφορών, Στέλιο Σακαρέτσιο. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν στη Voria.gr ότι πλέον οι συζητήσεις με τις δύο εταιρείες είναι σε πολύ πιο ώριμο στάδιο, με την Conduent να έχει ήδη υπογράψει την επιστολή προθέσεων (letter of intent) να δώσει στοιχεία για το λειτουργικό της σύστημα. Στόχος είναι να επιτευχθεί η διαλειτουργικότητα με την παράδοση της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά ή το αργότερο αμέσως μετά.

Οι ίδιες πηγές σημείωσαν πως, ακόμα κι αν ναυαγήσει και αυτή η προσπάθεια, το υπουργείο έχει και εναλλακτικό σχέδιο, επισημαίνοντας πως υπάρχουν κι άλλες εφικτές λύσεις, ενδεχομένως με διατραπεζική εφαρμογή.

πηγή voria.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…