Στους οδικούς άξονες όπου επικεντρώθηκε η αστυνόμευση, η κυκλοφορία των λεωφορείων είναι βελτιωμένη σε σχέση με την περίοδο πριν την έναρξη κατασκευής του έργου

 

Από αξιοσημείωτη, έως εντυπωσιακή, είναι η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ σε κεντρικές οδούς της Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη των εργασιών κατασκευής της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover).

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συλλέγει η Διεύθυνση Κίνησης του ΟΑΣΘ από το σύστημα τηλεματικής, η προσπάθεια λήψης μέτρων για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην κυκλοφορία από τις εργασίες του Flyover είναι επιτυχημένη.

Ειδικότερα, στους οδικούς άξονες στους οποίους έχει επικεντρωθεί η επιβολή του ΚΟΚ με έντονη αστυνόμευση, η κυκλοφορία των λεωφορείων όχι μόνον διεξάγεται ικανοποιητικά, αλλά είναι και βελτιωμένη σε σχέση με την περίοδο πριν την έναρξη κατασκευής του έργου.

Όπως προκύπτει, ο περιορισμός της ανεξέλεγκτης στάσης και στάθμευσης των Ι.Χ., καθώς και ο έλεγχος των φορτοεκφορτώσεων, διευκολύνουν την κυκλοφοριακή ροή, αυξάνοντας την κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, η κυκλοφοριακή κατάσταση με το έργο σε εξέλιξη είναι βελτιωμένη σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν.

«Η πλέον εντυπωσιακή αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων καταγράφεται στην οδό Εθνικής Αντίστασης, στην Καλαμαριά και αφορά τη μέση ελάχιστη ταχύτητα, στις ώρες αιχμής. Το ποσοστό είναι πράγματι εντυπωσιακό καθώς, σε σύγκριση με το 2023, φθάνει στο 21%», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι χάρη στην εντατική αστυνόμευση από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, που έχει ως αποτέλεσμα τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των λεωφορείων, ο ΟΑΣΘ μπορεί και τηρεί το πρόγραμμα δρομολόγησης, χωρίς να χάνονται δρομολόγια.

 

Τα δεδομένα

Επισυνάπτονται συνοπτικά δεδομένα εμπορικής ταχύτητας λεωφορείων σε οδικούς άξονες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, όπου έχει εστιαστεί ο τροχονομικός έλεγχος με φυσική παρουσία ή με τεχνητά μέσα. Παρατίθενται επιπρόσθετα στοιχεία ποσοστιαίας μεταβολής της ταχύτητας σε σύγκριση με αντίστοιχα δεδομένα του 2023 και του 2019, περίοδο με την πόλη σε πλήρη λειτουργία και αυξημένη κινητικότητα των πολιτών (έτος πριν τους περιορισμούς στην κινητικότητα λόγω κορωνοϊού).

Συνημμένο: Δεδομένα Εμπορικής Ταχύτητας Λεωφορείων 2024 σε οδικά τμήματα - άξονες

Μέση ταχύτητα λεωφορείων σε οδικά τμήματα – 1ο Εξάμηνο 2024 (χλμ/ώρα)

Δεδομένα από 1.1.2019 έως και 30.06.2024 (1ο εξάμηνο 2024)

(Εκκίνηση εργασιών Flyover 11ος 2023)

Μεθοδολογία: Υπολογισμός μέσης ταχύτητας λεωφορείων βάσει του χρόνου διαδρομής μεταξύ χαρακτηριστικών στάσεων στα οδικά τμήματα. Συνυπολογίζεται ο χρόνος αναμονής στις στάσεις και στους σηματοδότες (Εμπορική Ταχύτητα).

Τα δεδομένα συλλέγονται ανά ώρα από τις 05.00 έως και τη 01.00.

Η τιμή της μέσης ταχύτητας ώρας αφορά το χρονικό διάστημα των 60 λεπτών από την αναγραφόμενη ώρα μέχρι την επόμενη ώρα (π.χ. η μέση ταχύτητα στις 09.00 εξάγεται από δεδομένα από 09.00 έως 09.59.59).

Όταν αναφέρεται χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της ώρας, αυτό αφορά στο χρονικό διάστημα από την ώρα έναρξης έως και τα 60 λεπτά πριν την αναγραφόμενη ώρα λήξης (π.χ. η μέση ταχύτητα στο χρονικό διάστημα  09.00 - 14.00 αφορά σε δεδομένα από τις 09.00 έως 13.59).

 

Ενδεικτικά παρατίθενται δεδομένα για τα παρακάτω οδικά τμήματα - άξονες

 

  1. Εθνικής Αντίστασης

Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.

Επιβολή του ΚΟΚ με παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (αγγίζει το 5%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε κάθε μήνα για το πρώτο εξάμηνο.

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 21%.

Εντυπωσιακή  αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (8,88% και 16,19%) και σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2019 (2,08% και 2,54%).

 

Εθνικής Αντίστασης

Μέση

Ελάχιστη

Μέγιστη

 

Αιχμή Α

Αιχμή Β

Αιχμή Γ

Ταχύτητα 2024

17.70

16.43

20.47

 

Ώρα

 

14:00

7:00

 

13:00-15:00

 

17:00-19:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Μεταβολή από 2023

4.95%

21.15%

-2.26%

 

8.88%

 

16.19%

Ιανουάριος

3.87%

 

 

 

9.96%

 

15.80%

Φεβρουάριος

7.43%

 

 

 

12.52%

 

27.33%

Μάρτιος

3.99%

 

 

 

5.44%

 

17.75%

Απρίλιος

2.98%

 

 

 

10.04%

 

9.12%

Μάιος

6.22%

 

 

 

6.82%

 

18.44%

Ιούνιος

5.25%

 

 

 

8.72%

 

10.52%

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύγκριση με 2019

2.56%

7.20%

-1.51%

 

2.05%

 

2.54%

 

 

  1. Λεωφ. Βασ. Όλγας

Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.

Επιβολή του ΚΟΚ με τεχνητά μέσα (κάμερα) και με έντονη παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Σημαντική βάσει των συνθηκών αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (1,29%).

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 τον Μάιο και τον Ιούνιο (υπερβαίνει το 5%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 4,44%.

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (4,44%) και με το 2019 (υπερβαίνει το 10%).

 

Βασ. Όλγας

Μέση

Ελάχιστη

Μέγιστη

 

Αιχμή Α

Αιχμή Β

Αιχμή Γ

Ταχύτητα 2024

15.57

14.11

16.68

 

 

 

 

Ώρα

 

8:00

21:00

 

08:00 - 09:00

14:00-15:00

17:00-19:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Μεταβολή από 2023

1.29%

4.44%

2.81%

 

4.44%

-2.86%

2.11%

Ιανουάριος

-3.30%

 

 

 

-8.32%

-6.94%

-2.40%

Φεβρουάριος

1.82%

 

 

 

3.80%

-1.06%

2.33%

Μάρτιος

-1.15%

 

 

 

10.79%

-7.91%

-1.30%

Απρίλιος

-0.55%

 

 

 

-0.72%

-3.01%

0.65%

Μάιος

6.05%

 

 

 

18.17%

3.09%

5.03%

Ιούνιος

5.06%

 

 

 

4.98%

-1.20%

8.55%

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύγκριση με 2019

8.36%

10.67%

8.88%

 

10.67%

5.34%

4.60%

 

 

 

  1. Βασ. Γεωργίου

Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία (μικρό τμήμα).

Επιβολή του ΚΟΚ με τεχνητά μέσα (κάμερα) και με έντονη παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Σημαντική βάσει των συνθηκών αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (2,26%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 τον Μάιο και τον Ιούνιο (υπερβαίνει το 8% και το 6% αντίστοιχα).

Σημαντική αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 2,11%.

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στην πρωινή περίοδο αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (1,73%) και με το 2019 (2,56%).

 

 

 

 

 

 

Βασ. Γεωργίου

Μέση

Ελάχιστη

Μέγιστη

 

Αιχμή Α

Αιχμή Β

Αιχμή Γ

Ταχύτητα 2024

17.41

16.33

18.18

 

 

 

 

Ώρα

 

8:00

7:00

 

08:00 - 09:00

 

17:00-19:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Μεταβολή από 2023

2.26%

2.11%

-5.43%

 

1.73%

 

-1.92%

Ιανουάριος

0.81%

 

 

 

-0.38%

 

-5.46%

Φεβρουάριος

2.40%

 

 

 

1.56%

 

-3.11%

Μάρτιος

-1.87%

 

 

 

-3.97%

 

-7.39%

Απρίλιος

-1.89%

 

 

 

-4.66%

 

-5.43%

Μάιος

8.22%

 

 

 

17.35%

 

6.89%

Ιούνιος

6.30%

 

 

 

1.41%

 

3.47%

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύγκριση με 2019

3.28%

6.85%

-4.52%

 

2.56%

 

-0.73%

 

 

 

 

 

  1. Οδός Τσιμισκή

Ειδική Λωρίδα Λεωφορείων (ΕΕΛ, λεωφορειολωρίδα) σε λειτουργία.

Επιβολή του ΚΟΚ με τεχνητά μέσα (κάμερα) και με έντονη παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Σημαντική βάσει των συνθηκών αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (4,77%).

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 τους περισσότερους μήνες (τον Ιανουάριο μειώνεται οριακά 0,51%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της μέσης ταχύτητας κατά 8,51%.

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (4,39%) και με το 2019 (5,20%).

 

 

Τσιμισκή

Μέση

Ελάχιστη

Μέγιστη

 

Αιχμή Α

Αιχμή Β

Αιχμή Γ

Ταχύτητα 2024

13.87

13.02

17.07

 

 

 

 

Ώρα

 

14:00

7:00

 

10:00 - 20:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μεταβολή από 2023

4.77%

8.51%

4.25%

 

4.39%

 

 

Ιανουάριος

-0.51%

 

 

 

-2.46%

 

 

Φεβρουάριος

5.55%

 

 

 

4.80%

 

 

Μάρτιος

3.31%

 

 

 

2.62%

 

 

Απρίλιος

5.01%

 

 

 

5.39%

 

 

Μάιος

7.06%

 

 

 

7.18%

 

 

Ιούνιος

8.61%

 

 

 

9.41%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύγκριση με 2019

7.06%

12.70%

8.03%

 

5.20%

 

 

 

  1. Κ. Καραμανλή

Επιβολή του ΚΟΚ με έντονη παρουσία τροχονόμων.

Συμπεράσματα:

Σημαντική αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε σύγκριση με το 2023 (3,49%).

Αξιοσημείωτη αύξηση της μέσης ταχύτητας στο χρονικό διάστημα 07.00 - 22.00 σε κάθε μήνα για το πρώτο εξάμηνο (τον Απρίλιο μειώνεται οριακά 0,52%).

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ελάχιστης ταχύτητας σε σύγκριση με το 2023 - αύξηση της ταχύτητας κατά 12,20%.

Εντυπωσιακή αύξηση της μέσης ταχύτητας στις περιόδους πρωινής αιχμής σε σύγκριση με το 2023 (12,20%) και με το 2019 (10,71%).

 

Κ. Καραμανλή

Μέση

Ελάχιστη

Μέγιστη

 

Αιχμή Α

Αιχμή Β

Αιχμή Γ

Ταχύτητα 2024

14.78

12.86

16.40

 

 

 

 

Ώρα

 

8:00

21:00

 

08:00 - 09:00

14:00-16:00

17:00-19:00

 

 

 

 

 

 

 

 

Μεταβολή από 2023

3.49%

12.20%

1.23%

 

12.20%

0.28%

2.46%

Ιανουάριος

1.38%

 

 

 

11.86%

-2.91%

-3.01%

Φεβρουάριος

6.93%

 

 

 

24.64%

-0.34%

3.98%

Μάρτιος

3.90%

 

 

 

22.25%

-3.14%

-1.54%

Απρίλιος

-0.52%

 

 

 

-8.74%

-0.04%

-0.17%

Μάιος

6.55%

 

 

 

23.54%

7.49%

7.41%

Ιούνιος

2.86%

 

 

 

3.81%

0.80%

8.67%

 

 

 

 

 

 

 

 

Σύγκριση με 2019

5.92%

10.71%

3.54%

 

10.71%

2.83%

2.46%

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…