Το Ε’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας κλήθηκε χθες να λύσει τον γόρδιο δεσμό που δημιουργήθηκε για την εξέλιξη των εργασιών κατασκευής του Flyover μετά την καθυστέρηση από την πλευρά των υπηρεσιών του υπουργείου Περιβάλλοντος να καταθέσουν τον φάκελο με τους ισχυρισμούς του δημοσίου στο ακυρωτικό δικαστήριο.

Οι εξελίξεις ήταν καταιγιστικές ειδικά για τα δικαστικά δεδομένα της χώρας, όπου οι διαδικασίες κινούνται με ρυθμούς χελώνας. Μέσα σε μία εβδομάδα το Συμβούλιο της Επικρατείας εξέδωσε προσωρινή διαταγή παγώνοντας τα έργα, προσδιόρισε τη συζήτηση της αίτησης αναστολής των εργασιών και ανέβαλε την κύρια συζήτηση της αίτησης ακύρωσης του έργου για τις 22 Μαΐου. Την ίδια ώρα το δημόσιο προσέθετε διάφορα έγγραφα στον περιβόητο φάκελο, ο οποίος τελικά συμπληρώθηκε μόλις τη Δευτέρα.

Η χθεσινή συζήτηση της αίτησης αναστολής δείχνει ότι θα αποτελέσει το κομβικό σημείο των δικαστικών εξελίξεων στις προσφυγές που έχουν καταθέσει αντιδρώντας για το έργο τόσο οι κάτοικοι του οικισμού Κωνσταντινουπολιτών όσο και οι φίλοι και οι δρομείς στο Σέιχ Σου. Αυτό που εκτιμήθηκε μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης είναι πως η απόφαση θα εκδοθεί πολύ γρήγορα, μάλιστα κάποιοι δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ακόμη και αυτή την εβδομάδα. Έτσι όλοι θα γνωρίζουν σύντομα εάν το έργο προχωρήσει ή σταματήσει, όπως έγινε με την προσωρινή διαταγή. Ή ακόμη αν συνεχιστεί με αστερίσκους.

Η στάση που μεταφέρθηκε στη Voria.gr από το δικαστήριο έλεγε ότι τόσο τα κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν ανακύψει σε όλη την πόλη και θα ενταθούν το καλοκαίρι λόγω του έργου όσο και η περιβαλλοντική επιβάρυνση με την κοπή δέντρων και την αύξηση των οχημάτων μάλλον θεωρήθηκαν αναμενόμενα για κάθε τέτοιο έργο. Εκεί που το δικαστήριο φάνηκε να δίνει μεγαλύτερη σημασία είναι στην πρόσβαση στο δάσος τη θερινή περίοδο και τον κίνδυνο να μην αντιμετωπιστούν έκτακτες καταστάσεις. Για αυτό δεν αποκλείστηκε ακόμη και το ενδεχόμενο να ζητηθεί η ρύθμιση λεπτομερειών ειδικά με αυτό.

Αναφορικά με την προσωρινή διαταγή, στο τέλος της χθεσινής συζήτησης στο ΣτΕ δεν αναφέρθηκε αν εξακολουθεί να ισχύει, καθώς ο φάκελος της Διοίκησης, όπως απαιτούσε η απόφαση, τελικά κατατέθηκε. Μπορεί ακόμη και σήμερα η προσωρινή διαταγή να πάψει να ισχύει. Όμως δεν θα έχει νόημα στην περίπτωση που εκδοθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες απόφαση επί της αίτησης αναστολής. Και στη συνέχεια μένει το κύριο σκέλος της δικαστικής υπόθεσης με τις αιτήσεις ακύρωσης.

Προς νέα προσφυγή για το δάσος

Μπορεί η συζήτηση των προσφυγών να αναβλήθηκε από το ΣτΕ για τις 22 Μαΐου – και αυτό ακριβώς επειδή δεν είχε κατατεθεί ο φάκελος του δημοσίου και ο εισηγητής δεν μπορούσε να διαμορφώσει άποψη – ωστόσο όμως ήδη στους κύκλους των νομικών συζητείται η κατάθεση νέας προσφυγής και δείχνει πως η υπόθεση θα έχει και άλλο δρόμο.

Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της χθεσινής συζήτησης, όπως το μεταφέρουν οι συνήγοροι των προσφευγόντων κατοίκων, φίλων και δρομέων, αποκαλύφτηκε ότι η έκταση του δάσους που θα χρειαστεί να καταστραφεί για την κατασκευή του Flyover είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ αυτή που αναφέρεται στη μελέτη του έργου. Σύμφωνα με ανάρτηση στη διαδικτυακή ομάδα «υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος» που τροφοδοτούν οι αντιδρώντες Κωνσταντινουπολίτες, στη χθεσινή συζήτηση της αίτησης αναστολής ο πρόεδρος του δικαστηρίου αποκάλυψε ότι το δασαρχείο αναφέρει πως θα καταστραφούν 187.000 τετραγωνικά δάσους και όχι 75.000 όπως αναφέρεται στη μελέτη. Ήδη τα νομικά επιχειρήματα ακυρότητας άρχισαν να συζητούνται, με πρώτο αυτό ότι η μελέτη που τέθηκε στη διαβούλευση είχε ανακριβή στοιχεία και διαφορετικό μέγεθος του δάσους που θα καταστραφεί.

Πηγή: Voria.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…