Πληροφοριοδότης που είχε ξεκινήσει να καταθέτει σε δίκη για ζητήματα ασφαλείας της Boeing βρέθηκε νεκρός στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου του στην Νότια Καρολίνα, όπως μεταδίδει το Marketwatch.

Ειδικότερα, ο 62χρονος Τζον Μπάρνετ, πρώην μηχανικός της Boeing που είχε ξεκινήσει να καταθέτει σε αγωγή κατά του κολοσσού της αεροναυσιπλοΐας, εντοπίστηκε νεκρός στο όχημά του αφότου δεν παραβρέθηκε στη δεύτερη ημέρα κατάθεσής του, με πληγή από όπλο "που προκάλεσε ο ίδιος" σύμφωνα με τον ιατροδικαστή του Τσάρλεστον.

Μία εκδοχή ωστόσο που αμφισβητεί ο δικηγόρος του, χαρακτηρίζοντας "υποτιθέμενο" τον αυτοπυροβολισμό του Μπάρνετ.

Ο πληροφοριοδότης που διέμενε σε ξενοδοχείο κοντά στο δικαστήριο για να καταθέσει σε μήνυση εναντίον της εταιρείας, είχε ξεκινήσει την τοποθέτησή του διαδικασία την Πέμπτη και ήταν προγραμματισμένο να συνεχίσει την κατάθεσή του το Σάββατο.

Ο δικηγόρος του Μπάρνετ είπε ότι τον καλούσε στο τηλέφωνο το Σάββατο αλλά εμφανιζόταν ο τηλεφωνητής.

"Όταν στη συνέχεια ζητήσαμε από το ξενοδοχείο να ελέγξει, τον βρήκαν νεκρό στο φορτηγό του από "υποτιθέμενο" αυτοπυροβολισμό. Πήγαμε στο ξενοδοχείο και μιλήσαμε με την αστυνομία και τον ιατροδικαστή", πρόσθεσε ο ίδιος μιλώντας στο corporatecrimereporter.

Ο Τζον Μπάρνετ είχε δουλέψει για 32 χρόνια στην Boeing μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2019, από το 2010 ως διευθυντής ελέγχου ποιότητας της εταιρείας στις εγκαταστάσεις του Τσάρλεστον όπου παράγεται το αεροσκάφος 787 Dreamliner.

Σε παλιότερες δηλώσεις που είχε κάνει σε ΜΜΕ είχε υποστηρίξει ότι ο εργαζόμενοι πιέζονταν να τοποθετούν εν γνώση τους εξαρτήματα που δεν πληρούσαν τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς και ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες δεν θα λειτουργούσαν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αφότου άρχισε να εργάζεται στο εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα ανησυχούσε ότι η πίεση που ασκούταν για την κατασκευή του νέου αεροσκάφους σήμαινε ότι η διαδικασία συναρμολόγησης ήταν βιαστική και διακυβευόταν η ασφάλεια, κάτι που αρνείται η Boeing.

Είχε καταγγείλει μεταξύ άλλων ότι σε ορισμένες περιπτώσεις εξαρτήματα που δεν τηρούσαν τα πρότυπα είχαν ανασυρθεί ακόμα και από κάδους σκραπ για τοποθετηθούν σε αεροπλάνα υπό κατασκευή, ώστε να μην προκύψουν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.

Ο ίδιος υποστήριζε είχε ενημερώσει τους προϊσταμένους τους για τα ζητήματα αυτά χωρίς όμως να αναλάβουν κάποια δράση.

Μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Μπάρνετ ξεκίνησε μια μακροχρόνια νομική αγωγή κατά της εταιρείας, κατηγορώντας την Boeing ότι υποβάθμισε την προσωπικότητά του και παρεμπόδισε την καριέρα του λόγω των ζητημάτων που επεσήμανε.

Σε ανακοίνωσή της για το θάνατό του η εταιρεία ανάφερε ότι "Λυπούμαστε για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του".

Σημειώνεται ότι ο θάνατός του Μπάρνετ ήρθε σε μία περίοδο κατά την οποία τόσο η Boeing όσο και ο βασικός της προμηθευτής Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό έντονο έλεγχο, στον απόηχο περιστατικού στις αρχές Ιανουαρίου όταν αποκολλήθηκε μία πόρτα εξόδου από ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το Πόρτλαντ.

Πηγή: capital.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…