Την άμεση παύση των εργασιών του flyover ζητούν στελέχη του ΚΚΕ, τονίζοντας ότι το έργο πρέπει να σταματήσει άμεσα, διότι οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα των εργαζομένων είναι δραματικές.


Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στελέχη του ΚΚΕ, ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης τόνισε ότι το «έργο πρέπει να σταματήσει ΤΩΡΑ. Η κατασκευή του Fly over έχει δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των εργαζομένων. Έπειτα, έχει μεγάλες επιπτώσεις σε οικονομικό επίπεδο αφού αποτελεί ένα έργο το οποίο θα χρυσοπληρώσουμε στην κοινοπραξία με ΣΔΙΤ. Ένα Fly over ισούται με πάνω από μία φορά το κόστος των βασικών αντιπλημμυρικών έργων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη ή αλλιώς ένα Fly over ισούται με 80 σύγχρονα σχολεία! Ειδικότερα, να τονίσουμε ότι εκτός από όλα αυτά, τεράστιο πρόβλημα είναι η προσέγγιση διασωστικών οχημάτων έπειτα από ατυχήματα, λόγω του κυκλοφοριακού, με αποτέλεσμα να είναι καθοριστική η συγκεκριμένη λύση και φυσικά η χώρα μας δεν αντέχει άλλα… Τέμπη».

Επιπλέον, ο κ. Στολτίδης έκανε λόγο και για την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι ήδη αυξημένη και ταυτόχρονα με την κατασκευή του έργου, δεν βοηθάει στη μείωσή του.

«Βρισκόμαστε στο «Πάμε και όπου βγει». Τα μέτρα είναι της τελευταίας στιγμής από Κυβέρνηση, Περιφέρεια και Δήμο. Μόνο ως ανέκδοτο «ακούγεται» από τους Θεσσαλονικείς το συγκεκριμένο εγχείρημα. Δεν μπορεί ο λαός να περιμένει το «φάρμακο», από αυτούς που προκάλεσαν την «ασθένεια». Το ΚΚΕ μέσα σε αυτούς τους δύο μήνες κατασκευής μιλάει καθαρά από την αρχή. Το έργο πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα» σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

Στη συνέχεια, ο ίδιος συμπλήρωσε ότι πρέπει «πρέπει το έργο να σταματήσει εδώ και τώρα, να μην υλοποιηθεί με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί, δηλαδή χωρίς μέτρα προετοιμασίας και πραγματικής ενίσχυσης των ΜΜΜ, συνεκτίμηση όλων των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε. Καμιά αποζημίωση δεν πρέπει να πάρει η κοινοπραξία γιατί είναι συνυπεύθυνη για το έργο. Οι μεγάλοι όμιλοι σε όλους τους κλάδους πρέπει να φορολογηθούν. Οι εργαζόμενοι να απορροφηθούν σε άλλα έργα της κοινοπραξίας με πλήρη δικαιώματα, αλλά και στην ανάπτυξη έργων κρίσιμης υποδομής για την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Το ΚΚΕ μπαίνει μπροστά για να ακουστεί δυνατά το καθολικό αίτημα όλου του λαού της περιοχής, να αναβαθμιστεί πραγματικά το μεταφορικό έργο του ΟΑΣΘ. Να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ. Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη».

Παράλληλα, το κόμμα στηρίζει τα αιτήματα των σωματείων για μείωση του χρόνου εργασίας 7ωρο -5θήμερο – 35ωρο με αύξηση του πραγματικού εισοδήματος. Ταυτόχρονα καμία εφαρμογή υποχρεωτικής τηλεργασίας, αλλαγής ωραρίου στο δημόσιο, αλλαγής λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων, όχι σε τριπλές βάρδιες με νυχτερινά και ΣΚ στην κατασκευή του Fly over που τσακίζουν τους εργαζόμενους, να τηρούνται τα ωράρια φορτοεκφορτώσεων στο ιστορικό κέντρο νύχτα και να καταργηθεί ο ΦΠΑ και όλοι οι ειδικοί φόροι στα καύσιμα για εργαζόμενους και μικρούς επαγγελματίες – αυτοκινητιστές.

«Καλούμε λοιπόν το λαό της περιοχής να μη συνηθίσουμε την ταλαιπωρία και την υποβάθμιση της ζωής μας ως κανονικότητα, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες σε ποιοτικό ελεύθερο χρόνο, μισθούς και εισόδημα, έργα υποδομής. Συνολικά από όλη την κατάσταση που βιώνουμε, από τα νέα προβλήματα που αναδεικνύονται με την κατασκευή του Fly over, βγαίνει το συμπέρασμα ότι απαιτείται ριζικά αλλαγή πορείας για να μπουν σε πρώτο πλάνο οι ζωές των πολλών και όχι τα κέρδη των λίγων» ανέφερε ο κ. Στολτίδης.

Από την μεριά του ο περιφερειακός σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας και μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, Σωτήρης Αβραμόπουλος τόνισε ότι «ήταν σαφές που οδηγούμασταν, πριν καν δημοπρατηθεί το συγκεκριμένο έργο. Με κυβερνητική απόφαση και τη σύμφωνη γνώμη της διοίκησης της Περιφέρειας και άλλων παρατάξεων, προχώρησε ο σχεδιασμός για έναρξη των εργασιών του Fly over. Το συγκεκριμένο έργο δεν είναι όμως ούτε αποτέλεσμα λάθους ούτε πρόχειρο όπως ισχυρίζονται κάποιοι. Κανένας δε δικαιούται να πέφτει από τα σύννεφα και να προσπαθεί να πηδήξει από το καράβι των ευθυνών τώρα που η αγανάκτηση για τις επιπτώσεις φουντώνει. Ήταν σαφές εξαρχής που οδηγούμαστε πριν καν δημοπρατηθεί το έργο. Τα προβλήματα τα είχαμε εντοπίσει και προειδοποιήσει ως ΚΚΕ».

Ακόμη, ο κ. Αβραμόπουλος πρόσθεσε πως υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ παλιότερα αλλά και διοικήσεων Περιφέρειας και Δήμων για το γεγονός ότι το 2023 στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας είναι διαλυμένες οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ, δεν υπάρχει Μετρό, δεν υπάρχει επαρκής και ασφαλής Περιφερειακή Οδός. «Ειδικά για την Περιφερειακή Οδό, ενώ ήταν λανθασμένος εξαρχής ο σχεδιασμός, ενώ ήταν γνωστά τα προβλήματα από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της προχώρησαν σε κατασκευή ανισόπεδων έργων και άλλων τεχνικών έργων χωρίς να γίνει ταυτόχρονα αναβάθμιση της υφιστάμενης Περιφερειακής Οδού. Τώρα, οι ίδιοι που δημιούργησαν το πρόβλημα, που σχεδίασαν την περιβόητη «υποθαλάσσια αρτηρία» και αποζημίωσαν με 85 εκατομμύρια ευρώ των ανάδοχο χωρίς να πέσει «φτυαριά», που άφησαν να χαθούν χρόνια ολόκληρα, παρουσιάζονται ως «σωτήρες».

Επιπροσθέτως, ο κ. Αβραμόπουλος μίλησε για το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τονίζοντας ότι προσπάθησε να «κρύψει» ότι έδωσε θετική ψήφο για να προχωρήσει το έργο, ενώ τώρα εκφράζει μια επιμέρους αντίθεση επί τούτου. «Ιδιαίτερα το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να κρύψει ότι έδωσε ως κόμμα, όπως και η περιφερειακή του παράταξη με τον Χ. Παπαστεργίου με τη θετική ψήφο τη ΜΠΕ του έργου στη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ, χρόνο να προχωρήσει απρόσκοπτα το έργο, χωρίς αντιδράσεις σε πρώτη φάση. Εκφράζει τώρα μια επί της ουσίας επί μέρους αντίθεση θέτοντας ως προτεραιότητα ένα τμήμα του Εξωτερικού Δακτυλίου σύμφωνα με σχέδιο που είχε εκπονηθεί το 2010».

Τέλος, ο περιφερειακός σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας συμπλήρωσε ότι την ίδια ώρα ο δήμος Θεσσαλονίκης «συνεχίζει και επιβάλει στους Θεσσαλονικείς το πιο ακριβό πάρκινγκ πανελλαδικά για να εμφανίζεται μετά, όπως και οι προηγούμενες διοικήσεις, ότι «παράγει έργο» από τα χαράτσια που μαζεύει. Πανηγυρίζουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι με το έργο, διότι θέλουν την υλοποίηση αντίστοιχων έργων, ώστε το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης να γίνει ένας τουριστικός και εμπορικός κόμβος, ενώ παράλληλα Νέα Δημοκρατία,, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Βελόπουλος και άλλες αστικές πολιτικές δυνάμεις, μαζί με τον περιφερειάρχη και τους δημάρχους, είναι αυτοί που στερούν από τους εργαζόμενους απαραίτητα έργα, επιδεινώνουν προβλήματα, κάνουν συνολικά τη ζωή του λαού δυσκολότερη».

Με πληροφορίες: GRTimes.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…