Έντεκα προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην κυκλοφορία εξαιτίας των εργασιών του Flyover παρουσίασε σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, έτσι όπως επεξεργάστηκαν από την επιτροπή που είχε συσταθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο. 

 Ο κ. Αγγελούδης επισήμανε ότι ο δήμος δεν μπορεί να μένει άφωνος σε όσα αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα οι πολίτες και να απουσιάζει από τη διεκδίκηση που αφορά μία καλύτερη καθημερινότητα για τον κόσμο. «Είχα επισημάνει ήδη προεκλογικά πως η πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης με τις γνωστές σε όλους μας εγγενείς αδυναμίες, τη δεδομένη κυκλοφοριακή επιβάρυνση λόγω της πολυετούς καθυστέρησης του μετρό και τις συγκοινωνίες επιτάσσει μια ολιγόμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών», σημείωσε ο δήμαρχος, τονίζοντας πως εάν λειτουργούσε το μετρό και υπήρχαν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία θα είχαμε σήμερα διαφορετικά δεδομένα.

Αν και ξεκαθάρισε ότι κανένα μεγάλο εμβληματικό έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς όχληση, στην προκειμένη περίπτωση όμως, όπως ανέφερε, δημιουργήθηκε στους πολίτες η εντύπωση – και δικαίως – ότι δεν υπήρχε ποτέ η σωστή προετοιμασία πριν την έναρξη των εργασιών. «Μια ολιγόμηνη παράταση θα μπορούσε να ήταν ωφέλεια και του έργου αλλά και της πόλης και των πολιτών», σημείωσε ο κ. Αγγελούδης, τονίζοντας πως ξεκίνησε «με τη λογική πάμε και όπου βγει».

«Το μήνυμα μου είναι σαφές: Δεν θα αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους. Είμαστε εδώ για να παράξουμε λύσεις και όχι για να αναπαράγουμε προβλήματα», τόνισε.  

Οι έντεκα προτάσεις για την απομείωση των επιπτώσεων από την κατασκευή του  Flyover

1. Να επαναλειτουργήσει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο με επικεφαλής εκπρόσωπο της κυβέρνησης και με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων που θα αναλάβει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών

2. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στη δυτική είσοδο. Συγκεκριμένα, προτείνεται μονοδρόμηση της οδού 26ης Οκτωβρίου και αμφιδρόμηση της οδού Δωδεκαννήσου. Όπως επισημάνθηκε από τον δήμαρχο, το επόμενο διάστημα θα σταλεί η σημερινή απόφαση για επικαιροποίηση στη Διεύθυνση Τροχαίας και στον ΟΣΕΘ. «Από τη στιγμή που θα έχουμε την απάντηση θα προχωρήσουμε σε συνεννόηση με την Τροχαία σε όλες τις απαραίτητες σημάνσεις ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση», σημείωσε. 

3. Εφαρμογή ωραρίου τροφοδοσίας. Ολοκληρώνεται η διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους και απομένει άλλη μια συνάντηση ώστε να προχωρήσει η επαναφορά του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων. «Έχουμε την κανονιστική η οποία και ισχύει και θα θέσουμε σε ισχύ. Η εφαρμογή όμως συνδέεται και με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Δεν μπορεί να γίνεται μόνο από το ολιγάριθμο δυναμικό που έχει η Δημοτική Αστυνομία», τόνισε ο κ. Αγγελούδης. Μίλησε για ενεργή συμμετοχή της Αστυνομίας και επανέλαβε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας αριθμός 150 τροχονόμων που θα αστυνομεύουν τις κεντρικές αρτηρίες καθ΄όλη τη διάρκεια του 24ωρου αλλά και την εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης.

4. Επαναλειτουργία των λεωφορειοδρόμων στις οδούς Βασ. Όλγας, Τσιμισκή και Μητροπόλεως με αστυνόμευση. Ο δήμος προτείνει μια πιο εμφατική χρωματική σήμανσή τους

5. Πύκνωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών με την προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων που έρχονται το επόμενο δίμηνο. Όπως σημείωσε ο κ. Αγγελούδης, στόχος πρέπει να είναι όχι η αντικατάσταση με άλλα λεωφορεία αλλά η προσθήκη νέων «Αν θέλουμε να μιλούμε για μια σωστή ανάπτυξη των μέσων μεταφοράς, θα πρέπει να μιλούμε για λεωφορεία που καθημερινά θα προσεγγίζουν καθημερινά τον αριθμό των 450 οχημάτων. Και αυτό θέτουμε στην κυβέρνηση και στον ΟΑΣΘ», υπογράμμισε.

6. Συνεχής έλεγχος της διπλοστάθμευσης. Οι οδηγίες που έχει η Δημοτική Αστυνομία είναι να αυξηθούν οι έλεγχοι, με την ακόμα μεγαλύτερη συμβολή ΕΛΑΣ.

7. Επαναφορά των πασαλακίων με επανατοποθέτηση σε σημεία που είχαν εφαρμοστεί, όπως στις οδούς Ερμού, Μητροπόλεως, Λεωφόρο Στρατού.

8. Μέτρα για την εύρυθμη κυκλοφορία των δικύκλων. Ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι θα γίνει προσπάθεια για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων στο ιστορικό κέντρο. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί και στη Δημοτική Αστυνομία, όπως και το αίτημα προς την ΕΛΑΣ, είναι να υπάρχει αυστηρός έλεγχος στα δίκυκλα που κινούνται στα πεζοδρόμια. Για το θέμα έχουν σταλεί στις εταιρείες διακίνησης τροφίμων και άλλων προϊόντων να συστήσουν στους εργαζόμενους να χρησιμοποιούν τους δρόμους και να αποφύγουν να κινούνται στα πεζοδρόμια.

9. Τονισμός της σήμανσης των διαβάσεων των πεζών. Ήδη ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Προδρομος Νικηφορίδης προχωράει στον σταδιακό σχεδιασμό τους. Αρχικά θα ξεκινήσει στις διαβάσεις κοντά σε σχολεία και σε κεντρικά σημεία.

10. Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων. Ο δήμος είναι διατεθειμένος να προχωρήσει στο συγκεκριμένο μέτρο, ώστε να μην επιβαρύνεται το κέντρο της πόλης. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Αγγελούδη, έχει ζητηθεί κονδύλιο ύψους 5 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του κόστους των εργαζομένων. Προϋπόθεση επίσης είναι να λειτουργήσει και ο ΦΟΔΣΑ βραδινές ώρες.

11. Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης. Ο δήμος διεκδικεί την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης. «Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης», τόνισε ο κ. Αγγελούδης.

Για τη χωροθέτηση των προτεινόμενων σταθμών ο δήμος είναι σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την ΕΤΑΔ και την Κτηματική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ και ΤΕΣ), το Ελληνικό Μετρό, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, κινητοποιώντας, όπως επισημάνθηκε, όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ανακούφιση της πόλης.

Συγκεκριμένα έχουν ζητηθεί: 
-Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
-Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
-Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
-Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
-Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
-Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
-Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
-Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη - 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
-Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, η πρόταση αφορά στη δημιουργία συνολικά 1.500 θέσεων και στόχος είναι να δημιουργηθούν το επόμενο 4μηνο-5μηνο. Ο δήμαρχος επισήμανε ότι παράλληλα, σε αναμονή της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παραχώρηση των χώρων αυτών, συνεχίζει ο δήμος τη διερεύνηση και αξιολόγηση και άλλων κατάλληλων ακινήτων περιφερειακά του κέντρου πόλης, προκειμένου να αυξηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.

Τι θα γίνει με τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης

Όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης τον επόμενο μήνα θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση η οποία είναι το αρμόδιο όργανο που ελέγχει τη νομιμότητα κάθε απόφασης των δήμων. Στη συνάντηση που θα γίνει με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Πρόδρομο Νικηφορίδη στην Αποκεντρωμένη θα εξεταστεί η βιωσιμότητα και η νομιμότητά του.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «παραλάβαμε αυτή την κατάσταση για την οποία βλέπουμε ότι και ο ποδηλατόδρομος δεν είναι σωστός και οι κάτοικοι συμπιέζονται από αυτόν. Γι΄ αυτό και θα γίνει αυτή η συνεργασία με την Αποκεντρωμένη». «Πρέπει να δούμε τι ισχύει από αυτές τις προϋποθέσεις για να πάμε παρακάτω», τόνισε ο κ. Αγγελούδης.

Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, «η κατάργησή του ή η παραμονή του στο τυπικό μέρος συνδέεται με την έγκριση της Αποκεντρωμένης. Σε αυτή την περίπτωση οι υπηρεσίες μας θα οργανώσουν μια συζήτηση για να δουν ποια είναι η άποψη της Αποκεντρωμένης». «Να είναι ξεκάθαρα δύο πράγματα, από τη μια είμαστε μια δημοτική αρχή, που πρέπει, θέλουμε, αναζητούμε τους ποδηλατόδρομους στην πόλη, αλλά από την άλλη θα τηρήσουμε και τη νομιμότητα, όπως αυτή ισχύει», σημείωσε.

Υπενθύμισε ότι ο ποδηλατόδρομος στη λεωφόρο Νίκης έγινε υπό συνθήκες πανδημίας και χωρίς να μελετηθεί, συνεπώς θα πρέπει να εξεταστούν όλες οι παράμετροι γύρω από αυτόν. Τέλος, όπως ανέφερε ο δήμαρχος, διερευνάται, εάν έχει λήξει το χρονικό περιθώριο που θα έπρεπε να υφίσταται ο ποδηλατόδρομος, καθώς είχε γίνει στο πλαίσιο των μέτρων που είχαν προβλεφθεί από το ΥΠΕΣ για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού και την απόδοση μέρους του δημόσιου χώρου στους πολίτες.

πηγή: Voria.gr

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…