Η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης αλλάζει δραστικά όχι μονάχα την βιομηχανία αυτοκινήτου αλλά και τον τρόπο ζωής μας. Η επίδραση της νέας τεχνολογίας δεν έχει γίνει ακόμα πλήρως αισθητή ή ακόμα και κατανοητή αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως το αυτοκίνητο έτσι όπως το γνωρίζουμε, δεν θα υπάρχει. Το κινητήριο σύνολο είναι ένας εκ των ακρογωνιαίων λίθων ενός οχήματος και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του επηρεάζουν σε πολύ ουσιαστικό επίπεδο κάθε πτυχή του συνόλου. Μία από αυτές τις πτυχές, ενδεχομένως και η σημαντικότερη ως το μοναδικό στοιχείο ενός αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο, είναι τα ελαστικά που καλούνται να ανταπεξέλθουν πλέον σε πολύ διαφορετικά δεδομένα.

Το πρώτο, έχει να κάνει με το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η… παχυσαρκία δεν είναι νέο πρόβλημα για την βιομηχανία αυτοκινήτου, με τα διάφορα μοντέλα να εμφανίζονται ολοένα και πιο βαριά με κάθε καινούρια γενιά αλλά το επιπλέον βάρος των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων δεν κάνει την κατάσταση ευκολότερη. Κάθε ελαστικό χαρακτηρίζεται από ένα συγκεκριμένο δείκτη φορτίου και αυτό σημαίνει ότι αυτό που τοποθετείται σε ένα θερμικό μικρό hatchback για παράδειγμα, δεν ενδείκνυται για χρήση στο αντίστοιχο ηλεκτρικό. Έπειτα, υπάρχει το ζήτημα της αντίστασης κύλισης και αν θέλουμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, ο συμβιβασμός ανάμεσα στην πρόσφυση και την αντίσταση κύλισης. Μπορεί σε ένα θερμικό η αύξηση της κατανάλωσης κατά 0.2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα να μην είναι κάτι που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αγορά του αλλά σε ένα ηλεκτρικό, η μείωση της εμβέλειας κατά μερικές δεκάδες χιλιόμετρα να έχει μεγαλύτερη σημασία – ιδίως με την κατάσταση των υποδομών φόρτισης σε αυτό το χρονικό σημείο.

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο γεγονός ότι τα ελαστικά πρέπει να αντιμετωπίσουν την μεγαλύτερη και πρακτικά άμεση ροπή των ηλεκτροκινητήρων και όποια συνέπεια μπορεί να έχει αυτή στην απόδοση του ελαστικού και την φθορά του. Το χειρότερο είναι κατά την εξέλιξη του ελαστικού θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα σε όλα αυτά τα αλληλένδετα χαρακτηριστικά. Μία δύσκολη εξίσωση που καλούνται να λύσουν όλες οι εταιρίες και δεν είναι ούτε καν μόνο αυτό. Οι κατασκευαστές πρέπει να βρούνε τρόπους να συλλέγουν δεδομένα για την έρευνα και την εξέλιξη νέων τεχνολογιών και την επικοινωνία με κάποια προηγμένα συστήματα προειδοποίησης, πέραν του συστήματος ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι μάρκες όπως η Continental, η Goodyear, η Michelin και η Bridgestone εξελίσσουν προηγμένους αισθητήρες για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας και πιθανών τρυπημάτων ενώ η Goodyear ειδικότερα, δουλεύει πάνω σε ένα σύστημα που υπολογίζει τον συντελεστή τριβής του οδοστρώματος! Στην ίδια κατηγορία, μία εταιρία με όνομα Tactile Mobility ετοιμάζει ένα εικονικό σύστημα που παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για την κατάσταση των ελαστικών σε πραγματικό χρόνο – θερμοκρασία, φθορά, “ζύγισμα”, πρόσφυση και πιθανές αστοχίες. Προς το παρόν είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς πόσα και ποια από τα συστήματα που εξελίσσονται θα περάσουν στην παραγωγή αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι οι κατασκευαστές ελαστικών θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και μάλιστα γρήγορα.




















*πηγη:enkinisi.gr
*Aλέξανδρος Αϊβάζογλου

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…