«Πολλαπλασιαστή ισχύος που αναβαθμίζει τη χώρα μας σε επίπεδο επιχειρησιακό, τεχνολογικό, αλλά και γεωπολιτικό», χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τα νέα μαχητικά Rafale

κατά τον χαιρετισμό του στην τελετή παραλαβής των πρώτων έξι αεροσκαφών στην Τανάγρα.

Καθιστούν την Αεροπορία μας μία από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο
«Πρόκειται για μία γεωστρατηγική εξέλιξη πρώτης γραμμής, γιατί τα νέα μαχητικά καθιστούν την Αεροπορία μας μία από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο, κάτι που προσδίδει στην ευελιξία της εθνικής μας διπλωματίας και τις πολύπλευρες συμμαχίες της χώρας. Και βέβαια σφραγίζει την αμυντική συμπαράταξη Ελλάδος και Γαλλίας δίνοντας νέα πνοή στην προοπτική της ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας. Με άλλα λόγια, τα νέα Rafale που προσγειώθηκαν σήμερα είναι έτοιμα να απογειωθούν για ένα καλύτερο, πιο ειρηνικό αύριο για όλη την περιοχή. Θυμίζω ότι σε λίγο τα αεροσκάφη αυτά θα επιχειρούν δίπλα σε νέες γαλλικές φρεγάτες με τα οποία μοιράζονται όχι μόνο οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά και μία κοινή επιχειρησιακή φιλοσοφία», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Ο Ελληνας πιλότος σε Rafale στην Τανάγρα
Παράλληλα ο πρωθυπουργός τόνισε πως στον 21ο αιώνα δεν έχουν θέση ούτε η προφανής παραχάραξη της ιστορίας και της γεωγραφίας ούτε τα αυθαίρετα και απειλητικά πυροτεχνήματα. Πολύ περισσότερο όταν εκπέμπονται από γειτονικά κράτη. Σε όλα αυτά απαντούν το διεθνές δίκαιο και η εθνική μας εγρήγορση. Αντίθετα, το μήνυμα των καιρών πρέπει να είναι η αλήθεια και η συνεννόηση πάντα με βάση τη διεθνή νομιμότητα και ειδικότερα στην περιοχή μας πάντα με βάση το δίκαιο της θάλασσας.

Η υπεροχή των μαχητικών Rafale
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου, δηλαδή έχει τη δυνατότητα να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης.
Ο συνδυασμός πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards) του δίνουν ευελιξία, ενώ μπορεί να διατηρεί τη σταθερότητά του κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Παράλληλα έχει τη δυνατότητα να απογειώνεται από μικρούς αεροδιαδρόμους μήκους 400 μέτρων, καθώς και από αεροπλανοφόρα.

Το Rafale με τα ελληνικά χρώματα
Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale είναι εναρμονισμένα με τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη, καθώς είναι καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού,. Αυτό επιτρέπει στο Rafale να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Tο Rafale μπορεί να μην είναι stealth, αλλά έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εμφανίζει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην υποδοχή των 6 Rafale
Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Rafale αξίζει να σημειωθεί πως το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Μάλιστα, ανάλογα πάντα με τις απαιτήσεις της αποστολής, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Το «γυάλινο πιλοτήριο» των Rafale
Προφανώς και όλα τα μαχητικά έχουν γυάλινο πιλοτήριο, ωστόσο η κατασκευάστρια εταιρεία έχει δώσει στο cockpit του Rafale την ονομασία (Glass Cockpit), δηλαδή «γυάλινο πιλοτήριο», λόγω της αντικατάστασης των κύριων οργάνων ελέγχου του μαχητικού με ηλεκτρονικές απεικονίσεις σε οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.

Ενα από τα δύο διθέσια Rafale που έφτασαν στην Ελλάδα
Για τη διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως «γυάλινο πιλοτήριο», με τρεις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση, με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Συγκρίνοντας Rafale και F-16

Οταν είχε «κλειδώσει» η συμφωνία Ελλάδας-Γαλλίας για την απόκτηση των Rafale από την Πολεμική Αεροπορία, ο Στέφανος Καραβίδας, απόστρατος Ιπτάμενος (Ι), είχε αναλύσειτις δυνατότητες του Rafale,, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM».

Πώς το Rafale αλλάζει σειρά δεδομένων πάνω από το Αιγαίο
Μια τεχνολογία του μαχητικού που αλλάζει σειρά δεδομένων στην εναέρια μάχη στο Αιγαίο είναι τα συστήματα διασύνδεσης Link (σ.σ. ασφαλή συστήματα ψηφιακής σύνδεσης με άλλα αεροσκάφη για ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικές συνθήκες). «Στο πλαίσιο δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων, το Rafale μπορεί όχι μόνι να κρατήσει μια ισορροπία -η ισορροπία υπάρχει και τώρα ενώ στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Αιγαίου έχουμε ως Ελλάδα ποιοτική και ποσοτική υπεροχή-αλλά και να την ανατρέψει υπέρ της Ελλάδας».

Η στιγμή που τα Rafale φτάνουν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα
Καλύτερο οπλικό σύστημα
«Σε ό,τι αφορά στην εναέρια απειλή, το αεροσκάφος έχει ένα "μακρύτερο χέρι" χάρη στον πύραυλο με την ονομασία Meteor», σημειώνει και εξηγεί: «ο λόγος είναι πως με το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα, ένα μαχητικό αυτού του τύπου που θα το φέρει, θα εμπλέκει τα εχθρικά αεροσκάφη χωρίς η απειλή αυτών των αεροσκαφών να είναι ουσιαστική για τα Rafale της Ελλάδας».

Αναφορικά με τους πυραύλους Meteor, με βάση τα όσα είναι γνωστά, είναι τρεις με τέσσερις φορές πιο γρήγοροι σε ό,τι αφορά στην ταχύτητα με την οποία κατευθύνονται στον στόχο, ενώ έχουν τη δυνατότητα -σε σχέση με τους πυραύλους που υπάρχουν σήμερα στο Αιγαίο στις ΠΑ Ελλάδας και Τουρκίας- να δώσουν μια παραπάνω ακτίνα δράσης κοντά στα 50 χιλιόμετρα, σχεδόν 25 ναυτικά μίλια, κάτι που έχει μεγάλη σημασία. Επίσης, μπορεί «να γίνει εξαπόλυσή του από ένα αεροσκάφος και να υποστηριχθεί η καθοδήγηση του αεροσκάφους από άλλο αεροσκάφος που βρίσκεται πιο πίσω και σε ασφάλεια».

Οι Ελληνες πιλότοι μπροστά από τα Rafale
Μέσα στο αντιαεροπορικό δίκτυο της Ελλάδας με χρήση συστημάτων Link στο πλαίσιο δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων (σ.σ δυνατότητα τα δεδομένα να τα "μοιράζονται" πολλά συστήματα των ελληνικών ΕΔ), ο κ. Καραβίδας εξηγούσε πως ο στόλος των νέων μαχητικών θα μπορέσει «όχι απλά να κρατήσει μια ισορροπία» αλλά «να την ανατρέψει υπέρ της Ελλάδας». Πολύ σημαντικό είναι και πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι διαλειτουργικό αφού «έχει ένα εξαιρετικό ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης, ένα εξαιρετικό Ηλεκτρονικού Πολέμου (ΗΠ) το οποίο εξασφαλίζει τη λειτουργία του δικού του ραντάρ αλλά φροντίζει και να 'τυφλώνει' τα αντίπαλα ραντάρ».

Η άφιξη των Rafale και η είσοδος στο FIR Αθηνών

Λίγα λεπτά νωρίτερα τα έξι γαλλικής κατασκευής αεροσκάφη εισήλθαν στο FIR Αθηνών συνοδευόμενα από τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000-5, ενώ πραγματοποίησαν διέλευση στον αττικό ουρανό και πάνω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Κατά την προσγείωσή τους, το προσωπικό της αεροπορικής βάσης υποδέχθηκε τα νέα μαχητικά με αψίδα νερού καλωσορίζοντάς τα στα εδάφη της Μοίρας.

Τανάγρα προς Rafale: Καλωσορίσατε στο σπίτι σας
Πύργος Ελέγχου: «Γεράκι red, καλωσορίσατε στο σπίτι σας, καλές προσγειώσεις, πάντα με ασφάλεια. Αναφέρατε άνωθεν, διάδρομος σε χρήση 28 κεντρικός, 1032».
Πιλότος: «Τανάγρα, τα νέα γεράκια προσεγγίζουν την 332 και ανοίγουν τα φτερά τους. Ελλάδα θα φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών σου. Η 332 Μοίρα πετά στο μέλλον».

Αυτή ήταν η επικοινωνία του Πύργου Ελέγχου της Τανάγρας με τους χειριστές των Rafale κατά την προσέγγιση των νέων μαχητικών αεροσκαφών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στον διάδρομο προσγείωσης της 114 Πτέρυγας Μάχης.

«Ένα καινούργιο κεφάλαιο ξεκινά σήμερα για την 332 Μοίρα, εντάσσοντας στην τάξη της ένα από τα πλέον σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη που υπάρχουν στον κόσμο, το αεροσκάφος Rafale. Για τον λόγο αυτό είμαστε υπερήφανοι που ανήκουμε στην οικογένειά της Πολεμικής Αεροπορίας. Είμαστε υπερήφανοι που ταχθήκαμε να υπηρετούμε την πατρίδα», σημείωσε ο Διοικητής 332 Μοίρας, Αντισμήναρχος (Ι) Μιχαήλ Κούρτης κατά την ανάγνωση της Ημερήσιας Διαταγής, προσθέτοντας πως «θα συνεχίσουμε να καταβάλουμε τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για την καλλίστη αξιοποίησή τους ώστε να προασπίσουμε τα εθνικά συμφέροντα και να συμβάλλουμε με κάθε δυνατό τρόπο στην διατήρηση της ασφάλειας και της ακεραιότητας της πατρίδας».

CEO Dassault: Το Rafale αλλάζει τα δεδομένα για την Ελλάδα
«Για την Ελλάδα το Rafale είναι ένα ένα μαχητικό που πραγματικά αλλάζει τα δεδομένα προσδίδοντας στη χώρα μοναδική συμβατική αποτρεπτική ικανότητα. Θα επιτρέψει στην Ελληνική Δημοκρατία να ασκήσει πλήρως τη στρατηγική αυτονομία της και την εθνική κυριαρχία της. Είναι τιμή και χαρά να συνεργαζόμαστε με τους πιλότους και τους τεχνικούς σας. Οι δεξιότητές και η εμπειρία τους αποτελούν σημείο αναφοράς για εμάς», σημείωσε ο CEO της κατασκευάστριας εταιρείας Dassault, Eric Trappier (ανεπίσημη μετάφραση από τα αγγλικά) 

πηγή iefimerida.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…