Βαρύς έπεσε ο πέλεκυς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Volkswagen Group και την BMW για την παραβίαση των κανονισμών ανταγωνισμού αναφορικά με την χρήση τεχνολογιών μείωσης των εκπομπών ρύπων.

Εξίσου βαρύς θα ήταν και για την Daimler αν αυτή δεν αποκάλυπτε την δημιουργία του καρτέλ ανάμεσα στις 3 εταιρίες πριν από περισσότερα από 10 χρόνια. Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η επιτροπή, οι VW Group, BMW και Daimler είχαν καταλήξει σε μία συμφωνία για το μέγεθος των δεξαμενών AdBlue στα αυτοκίνητα τους και την μέση κατανάλωση του εν λόγω μέσου και κατ’ αυτόν τον τρόπο επιδίωξαν και κατάφεραν να μην υπάρχει ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη κατηγορία λειτουργώντας αντίθετα με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Περιοχής.

“Αυτή είναι η πρώτη φορά που η επιτροπή βρίσκει πως η συνεργασία σε τεχνικά στοιχεία στοιχειοθετεί συμπεριφορά καρτέλ. Όλες οι εταιρίες αναγνώρισαν την συμμετοχή τους στο καρτέλ και συμφώνησαν σε έναν συμβιβασμό.“

Δήλωσε η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θέματα ανταγωνισμού, Margrethe Vestager. Σύμφωνα με τον συμβιβασμό που επετεύχθη, επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους €502 εκατομμυρίων ευρώ στο Volkswagen Group και €373 εκατομμυρίων στην BMW ενώ η Daimler, που όπως είπαμε λειτούργησε ως πληροφοριοδότης, γλύτωσε το πρόστιμο που θα έφτανε τα €727 εκατομμύρια! Στις δηλώσεις τους σχετικά με την υπόθεση, η BMW εστίασε στο γεγονός ότι το πρόστιμο αφορά αποκλειστικά θέματα ανταγωνισμού και δεν σχετίζονται με κανενός είδους “defeat device” ενώ το VW Group άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της έφεσης, αναφέροντας πως η τεχνική συνεργασία δεν αποτελεί καμία παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού.

Πηγή: enkinisi.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…