Πώς όμως βρέθηκε η Θεσσαλονίκη να έχει έναν παράνομο, επικίνδυνο ποδηλατόδρομο; "Υπήρξαν μέτρα που επέτρεπαν στους δήμους να κατασκευάσουν ποδηλατοδρόμους έξω από τις προδιαγραφές που η νομοθεσία επιβάλει την περίοδο του κορωνοιού για να διευρυνθεί ο χώρος των πεζώνκαι των ποδηλατών. Θυμάστε τη συμβίωση ποδηλατών και πεζών στο στενό πεζοδρόμιο της παραλίας από την πλευρά της θάλασσας, ήταν ένα τριτοκοσμικό θέαμα, όπου μοιράζαμε τη φτώχεια του δημόσιου χώρου και ήταν εξίσου επικίνδυνο με το σημερινό", εξήγησε ο κ. Βούγιας. "Ανταποκρίνονταν στις μειωμένες ροές των οχημάτων την περίοδο της πανδημίας και είχε μια ισορροπία", συνέχισε.
Ωστόσο από τον Μάιο του 2022, με τη λήξη των μέτρων για την πανδημία ο ποδηλατόδρομος βρέθηκε στην... παρανομία. "Η διοίκηση αυτή τη στιγμή είναι εκτεθειμένη γιατί υποστηρίζει τον ποδηλατόδρομο, το υποστήριξε στις πιέσεις των κύκλων του Υπουργείου και του συντονιστικού οργάνου για τον Flyover, το οποίο υποστήριζε πάντα ότι ο ποδηλατόδρομος ευθύνονταν για το τεράστιο μποτιλιάρισμα στη δυτική είσοδο", δήλωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου. Ωστόσο ο ποδηλατόδρομος δεν είναι αυτός που προκαλεί το πρόβλημα στην οδό Κουντουριώτου όπου καθημερινά υπάρχει μεγάλο μποτιλιάρισμα, ενώ σημείωσε πως μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργεί το φανάρι της Ίωνος Δραγούμη και για αυτό ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις. "Ο ποδηλατόδρομος στερεί 3,5 μέτρα από την παραλιακή αστυνομεύοντας όμως με φυσικό τρόπο και χωρίς τροχονόμους την απέναντι λωρίδα", είπε ο κ. Βούγιας.
"Το βασικό πρόβλημα είναι, παρότι είναι ένας χρήσιμος ποδηλατόδρομος , όπως αξιολογήθηκε κι από το ΙΜΕΤ, έχει τις ώρες αιχμής πάνω από 400 οχήματα μικροκινητικότητας, τεκμηριώνει δηλαδή τη σκοπιμότητά του. Η νομιμότητά του είναι αυτή που αμφισβητείται διότι δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές", τόνισε ο κ. Βούγιας υπεραμυνόμενος της ύπαρξης του ποδηλατοδρόμου.
"Είμαστε τυχεροί που δεν έχει δημιουργηθεί ατύχημα"
"Ο ποδηλατόδρομος αυτός περιορίζεται σε τρία μέτρα, 1,5 μέτρο ανά κατεύθυνση χωρίς να έχει το πλάτος που χρειάζεται για τα 400 και πάνω ποδήλατα που χρησιμοποιούνται και επίσης ο μη διαχωρισμός με την πολύ κοντινή εκείνη κίνηση των οχημάτων είναι πολύ επικίνδυνο και είμαστε πολύ τυχεροί που τόσα χρόνια δεν έχει δημιουργηθεί κανένα ατύχημα, για το οποίο υπεύθυνος και με αστική ευθύνη πέρα από πολιτική ευθύνη είναι ο δήμαρχος και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος βιώσιμης κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης. Η ευαισθησία κανενός από τους δύο δεν αμφισβητείται σε σχέση με την υποστήριξη του ποδηλάτου και επομένως είναι άδικο να τους κατηγορεί κανείς για οπισθοδρόμηση την ώρα που προσπαθούν να διασφαλίσουν τη νομιμότητα" είπε ο έμπειρος συγκοινωνιολόγος.
Από ό,τι φαίνεται οι ελπίδες της ποδηλατοκίνησης στη Θεσσαλονίκη εναποτίθενται στη δημιουργία του ντεκ στην παλιά παραλία, το οποίο σύμφωνα με τον κ. Βούγια προχωράει με γρήγορους ρυθμούς ωστόσο είναι ένα σύνθετο έργο και θα αποδώσει στον πεζόδρομο της παραλίας αλλά 10 μέτρα, ωστόσο χρειάζονται περίπου δύο χρόνια για την υλοποίησή του.
Ακούστε τη συνέντευξη εδώ: